Back to school - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Nikkie - WaarBenJij.nu Back to school - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Nikkie - WaarBenJij.nu

Back to school

Blijf op de hoogte en volg Nikkie

26 Januari 2014 | Kenia, Nairobi

Hello people, weer even update van hoe het hier gaat. Maandag 6 januari ging ik naar Vera Beauty College om de laatste dingen te regelen voordat de school zou starten. Ze hadden mij verteld dat de inschrijvingen tot woensdag 8 januari waren en ik ging er van uit dat dan de lessen zouden beginnen. Maar toen ik me bij de receptie meldde die maandagmiddag vertelden ze me dat die ochtend de lessen al waren begonnen! Ik moest nog allemaal spullen kopen dus ik ging gelijk met een vriendin naar een beautywinkel die allemaal haarproducten verkocht. Ik kocht oa een kaphoofd en nephaar maar ik kon niet alles vinden. Die dinsdagochtend begon mijn eerste les om 8 uur. Ik heb elke dag les van 8 tot 13uur. We beginnen met theorie, dit duurt ongeveer een uur en daarna hebben we praktijk waarbij we op het kaphoofd oefenen. De theorie die we tot nu toe hebben besproken ging over setting en dressing. Welke methodes er zijn zoals rollersetting, krultangen, (Ah sorry ik heb alle termen in het Engels geleerd dus ik ben nu heel slecht in het vertalen ervan) flat ironing (stijltang), fohnen etc. Dressing is de afwerking van het kapsel. De eerste praktijk les leerden we twisten. Dit zijn een soort vlechtjes maar je gebruikt in plaats van 3 strengen 2. We leerden ook om nephaar toe te voegen aan de twists. De dag erna leerden we vlechten met 3 strengen en het toevoegen van nephaar maar dit was voor mij heel moeilijk in het begin omdat ze het haar op een andere manier vlechten dan ik gewend ben. Ze gebruiken hun duimen ipv wijsvingers dus ik moest het opnieuw leren. Maar gelukkig baart oefening kunst en na heel wat uurtjes te hebben geoefend, heb ik het nu door. Ook heb ik invlechten geleerd, ook weer met je duimen.. En rollersetting (krulspelden). We hebben een lijst gekregen met doelen die we moeten behalen. In totaal zijn dit 123 klanten die je mee naar school moet brengen en bepaalde handelingen die je moet verrichten. Bijvoorbeeld 10 klanten bij wie je het haar wast en krulspelden zet. Ieieie lijkt me best spannend om straks op een echt mens te oefenen die ik niet ken. Ik zit in klas 140 en we zijn met ongeveer 15 mensen waarvan 2 jongens. De theorieles hebben we met andere klassen samen. Mijn klasgenoten zijn heel aardig. De meesten wisten al wel hoe ze moesten vlechten maar ze zijn een beetje langzaam. Of ik ben gewoon heel snel ghehe. Voor de rest gaat alles zo zijn gangetje. Ik sta nu op het punt om naar de kerk te gaan. Vorige week was ik door een pastor uitgenodigd om naar zijn kerk te gaan. Ik was een keer bij hem thuis geweest omdat een vriendin van mij bij hem op visite was en mij ook uitnodigde. Maar die kerkdienst van vorige week duurde echt de hele dag. Ik kwam daar om 10 uur en ging naar huis rond 16uur. Ze gaven ons ook lunch en we mochten eerste rangs zitten op speciale stoelen voor speciale gasten haha. Nadat de pastor zelf had gepreekt kwam er een vrouw spreken. Zij was vroeger een prostituee en ze vertelde haar getuigenis. Het grootste gedeelte van de dienst was in het Swahili dus ik kon niet alles volgen. Op een gegeven moment viel de stroom uit terwijl we aan het zingen waren maar het klonk echt super mooi toen iedereen a capella zong. Deze week ga ik naar Parklands Baptist Church. Dit is de kerk waar ik meestal naartoe ga als ik in Nairobi ben. Alles is in het Engels dus dat is makkelijker te volgen.

Fijne zondag allemaal! Bwana sifiwe (Praise the Lord) Amen.
Sneeuwt het daar al?

Liefs,
Nikkie

  • 26 Januari 2014 - 13:19

    Paps:

    Geweldig meid dat je je zo aanpast, duimen omhoog! Ben trots op jou.
    Mungu akubariki !

  • 26 Januari 2014 - 14:14

    Mams:

    Leuk verslag van je dagelijkse bezigheden. Mag je mij niet mee nemen als klant?! :) Als je dan maar geen flat ironing gaat doen... Love you! xxx

  • 26 Januari 2014 - 18:28

    Judith:

    aaa super om je verhalen te lezen. ben heel trots op je! succes met alles en geniet van dit awesome avontuur!

    liefs,

    judith

  • 27 Januari 2014 - 16:55

    Marlinde:

    Ha Nikkieeeee!!
    Wat leuk dat je een mailtje stuurt met een linkje naar je reisverslag. Echt heel leuk om te lezen!
    Voortaan elke zondag een verslagje??
    Groetjes, zet m op met al die krullenbollen:)

  • 04 Februari 2014 - 12:39

    Caroline :

    Hee Nikkie, erg leuk om je verslag te lezen, knap hoor hoe je" je vrouwtje daar slaat". Zegen bij al je ondernemingen! NB. geen sneeuw hier hoor, lekker in het zonnetje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Nairobi

Nikkie

Actief sinds 12 Jan. 2013
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 13098

Voorgaande reizen:

04 Februari 2015 - 30 Mei 2015

Cambodja

30 December 2013 - 02 Augustus 2014

Kenia 2014

23 Januari 2013 - 20 April 2013

Kenia 2013

Landen bezocht: