Almost there.. - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Nikkie - WaarBenJij.nu Almost there.. - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Nikkie - WaarBenJij.nu

Almost there..

Blijf op de hoogte en volg Nikkie

22 Januari 2013 | Nederland, Nederland

De laatste 12 uur in NL!
Na een jaar van hopen, wachten, verheugen, plannen en voorbereiden is het dan eindelijk zover, ik ga naar Kenia!!
Morgen om 6uur zal ik de trein nemen naar Schiphol, als die rijdt.. Om vervolgens om 10.20u de Nederlandse bodem achter me te laten. Na een reis van 8 uur film kijken en slapen, hoop ik dan om 20:25 Keniaanse tijd voet aan 'wal' te zetten.
Afgelopen weken ben ik druk bezig geweest met het opzetten van mijn onderzoek die ik hier zal uitvoeren. Ik ga samen met een studiegenootje onderzoek doen bij een vrouwenorganisatie en we zullen kijken in hoeverre de organisatie tegemoet komt aan de behoeften van de vrouwen die worden geholpen. Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan, eindelijk het antropologenvak gaan beoefenen in real life. Lekker participerend observeren, interviewen en rondhangen. Zelfs dat is een geoorloofde onderzoeksmethode.
Gister heb ik afscheid genomen van een aantal vriendinnen en vandaag definitief de deur achter me dicht getrokken in Utrecht. Ook mijn visum staat in mijn paspoort dus ik heb officieel toegang tot het land.
Ik kan haast niet geloven dat het nu eindelijk zo ver is aaaaaaaah :D
Ik hoop dat ik vanavond nog een oog dicht kan doen ondanks al de zenuwen hihi.
Als het goed is heb ik bij mijn gastgezin internet dus ik hoop van tijd tot tijd een update te kunnen geven.
Kwa heri Uholanzi, Kenya ninakuja
(Tot ziens Nederland, Kenia ik kom eraan!

  • 22 Januari 2013 - 22:30

    Annemarie:

    Safari njema!!!!

  • 22 Januari 2013 - 22:47

    Opa En Oma:

    Lieve Nikkie, Goede reis! Goede tijd! We leven met je mee en zijn benieuwd naar je bevindingen!!

  • 23 Januari 2013 - 05:47

    Paps:

    Zet 'm op en genieten : once in a lifetime experience!
    Go with God. Trust Him in all your ways.
    Love ya.

  • 23 Januari 2013 - 12:57

    Tara:

    Veel plezier meid!
    Hopelijk kunnen we straks nog skypen!
    xx

  • 23 Januari 2013 - 14:41

    Mams:

    Hey lieve Nikkie, Nou wat een NS-stress was dat vanochtend hé?! Ruim 1 1/2 uur vertraging opgelopen!! Wat hebben we hem geknepen, of jij de vlucht wel zou halen..... en hets afscheid nemen was daardoor zo raar, gestresst en gehaast...:(
    Maar gelukkig zat jij dan toch echt in dat vliegtuig, en ik heb gezwaaid!
    Ik hou van je en ik zal je heel erg missen! Heb een hele goede tijd daar in Kenia!
    xxx Mams

  • 23 Januari 2013 - 17:26

    Broertje:

    Hodi
    Mambo vipi?
    ik mis je nu al
    land veilig..oja zijn er ook films in je vliegtuig?? de Hobbit?? of Ice Age 4?
    nog veel plezier in Kenia en de groeten aan M hihihi
    Kwaheri
    Sean Leon

    p.s. ahsante sana squash banana wewe nungu mimi hapana :)


  • 23 Januari 2013 - 19:26

    Eline:

    Lieve Nikkie, nogmaals heel veel geluk toegewenst in Kenia! Ik hoop dat je als een 'rijker' mens terugkeert ;-) Ik blijf je volgen! Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikkie

Actief sinds 12 Jan. 2013
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 13118

Voorgaande reizen:

04 Februari 2015 - 30 Mei 2015

Cambodja

30 December 2013 - 02 Augustus 2014

Kenia 2014

23 Januari 2013 - 20 April 2013

Kenia 2013

Landen bezocht: